Laudele profesorilor sporesc concentrarea elevilor. Potrivit unui studiu, copiii apreciați de către dascăli se pot concentra mai bine la cursuri decât cei care sunt sancționați.
Raportul dintre laudă și mustrare
Oamenii de știință americani au demonstrat că adolescenții sunt tentați să asculte de profesori și să se concentreze mai bine asupra activității școlare dacă sunt lăudați. Cercetarea s-a întins pe trei ani și au fost analizați peste 2 500 de copii cu vârste între 5 și 12 ani. O parte dintre profesori le-au comunicat elevilor abilităţile sociale pe care ar trebui să le pună în aplicare în timpul lecţiilor. Ei au fost recompensaţi pentru folosirea acestora. Cealaltă parte au folosit măsurile obișnuite. Cercetătorii de la Brigham Young University, Utah, au analizat numărul de laude acordate de profesori, în comparaţie cu numărul mustrărilor și impactul acestora asupra copiilor.
Laudele profesorilor sporesc concentrarea elevilor
Descoperirile arată că în orele cu cel mai înalt raport dintre laudă şi mustrare, elevii petrec un interval cu 20% – 30% mai lung acordând atenţie profesorului sau activităţii de învăţare. Acest lucru se întâmplă în comparație cu cele unde raport dintre laudă şi mustrare a fost unul scăzut.
Cercetătorul Paul Caldarella din cadrul Brigham Young University: “Din păcate, cercetările anterioare au arătat că dascălii au deseori tendinţa de a-şi dojeni elevii pentru probleme de conduit. Asta într-o măsură egală sau chiar mai mare decât a-i lăuda pentru comportament adecvat, deseori cu efect negativ asupra efectivelor de copii şi a comportamentului elevilor.”