Premierul cere creșterea capacității de testare

Premierul cere creșterea capacității de testare. Ludovic Orban a solicitat ministrului Sănătății creşterea capacităţii de testare și a capacităţii de răspuns a DSP-urilor.

Prim-ministrul pledează pentru implicarea medicilor de familie

Totodată Ludovic Orban face apel și pentru implicarea medicilor de familie în evaluarea stării de sănătate a pacienţilor care nu au nevoie de îngrijire în spital.

Premierul României, Ludovic Orban: “Anchetele epidemiologice – aici am înţeles că aţi avut deja discuţii cu reprezentanţii medicilor de familie. Aşteptăm nişte rezultate, pentru că avem nevoie de implicarea medicilor de familie, în diferitele etape. Capacitatea de a evalua starea de sănătate – nu trebuie să ajungem la blocarea capacităţii de evaluare a stării de sănătate. Cine nu are simptome, cine nu are în mod evident nevoia de a i se evalua starea de sănătate, nu trebuie să se ducă la spital neapărat. Poate medicul de familie sau un medic de la Direcţia de sănătate publică să îi evalueze starea de sănătate. Nu putem aglomera spitalele cu persoane care nu au nevoie de evaluarea stării de sănătate sau de îngrijiri spitaliceşti, lăsând persoane care poate au nevoie de îngrijiri spitaliceşti să aştepte.”

Premierul cere creșterea capacității de testare

Cât despre creșterea capacității de testare și de răspuns a DSP-urilo, Orban spune că ar trebui luate în calcul parteneriate cu companiile private.

Premierul României, Ludovic Orban: “În continuare urmărim obiectivele clare: creşterea capacităţii de testare. Am discutat de măsurile pentru creşterea capacităţii de testare. Să nu existe niciun blocaj. Nici la recoltarea exudatului. Aici, aveţi grijă, trebuie puţin nuanţată reglementarea, astfel încât să nu apeleze toţi cei care nu au simptome evidente la 112, pentru că încarcă sistemul de ambulanţă şi reduce capacitatea de răspuns pe care o are pentru urgenţele reale. Aici va trebui să găsim o soluţie ca să diminuăm excesul de apeluri către 112, prin creşterea capacităţii de răspuns a Direcţiilor de sănătate publică. Acolo unde este nevoie, faceţi parteneriate inclusiv cu companii private, care sunt specializate în astfel de tipuri de activităţi, inclusiv de tip call center, ca să creşteţi capacitatea de răspuns. Digitalizarea este iarăşi foarte importantă, astfel încât să fluidizăm toate procesele.”

    Distribuie acest articol

    Articolul precedent

    Tele-consultațiile vor fi introduse în noul contract cadru

    Articolul următor

    Toate spitalele din Capitală trebuie să-și facă și circuite pentru pacienți COVID

    Articole în trending