Sorina Pintea vrea să debirocratizeze sistemul

Sorina Pintea vrea să debirocratizeze sistemul. Ministerul Sănătății transmite că procedurile de autorizare și avizare vor fi simplificate și digitalizate. Se va în următoarea perioadă, prin intermediul unui proiect cu finanţare europeană.

Proiectul va fi implementat în 3 ani

Finanţarea europeană de peste 21 de milioane de lei. Banii vor fi folosiți  pentru creşterea capacităţii administrative a MS şi a Direcţiilor sănătate publică judeţene/ a municipiului Bucureşti prin introducerea unor soluţii informatice eficiente.

Ministrul Sănătății, Sorina Pintea: “Am gândit acest proiect cu scopul de a reduce birocraţia şi a creşte transparenţa instituţională. Vor fi implementate măsuri de simplificare a procedurilor pentru cetăţeni şi de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri. Vom reduce timpii de aşteptare prin digitalizarea serviciilor de avizare şi autorizare, arhivarea electronică, digitalizarea fluxurilor de lucru de bază din minister. Proiectul are şi o componentă de formare profesională prin instruirea a 200 de persoane implicate în acest proces de implementare a soluţiilor informatice.”

Sorina Pintea vrea să debirocratizeze sistemul

Reprezentanții Ministerului Sănătății susțin că  proiectul va contribui la soluționare nevoilor identificate la nivelul instituției și la nivelul Direcției de Sănătate Publică prin:

  1. posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/autorizare prin implementarea înregistrării electronice si a arhivarii electronice a documentelor la nivelul MS/DSP;
  2. digitizarea fluxurilor interne ale MS/DSP aferente avizării/autorizării prin intermediul platformei informatice si asigurarea lucrului colaborativ pe documente, eliminând posibilitatea dublării si inconsecventei datelor si informațiilor deținute în cadrul instituției;
  3. dezvoltarea și implementarea unei soluții de portal care va asigura accesul facil al cetățenilor și mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice și încărcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare.
  4. De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție si cetățeni/mediul de afaceri/beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de înregistrare electronica, eliminând astfel obligativitatea depunerii solicitărilor în format letric la sediul Ministerul Sănătății, oferind posibilitatea completării dosarelor fără deplasarea la sediul instituției;
  5. retro digitalizarea dosarelor de avizare/autorizare din arhiva fizică din ultimii trei ani, asigurându-se accesul rapid al personalului implicat în procesele de avizare/autorizare repetitive (vizele anuale), reducând astfel considerabil durata procesului.

Noul proiect va contribui şi la retro-digitalizarea dosarelor de avizare/ autorizare din arhiva fizică din ultimii trei ani. Durata de implementare este de trei ani.

Distribuie acest articol

Articolul precedent

Alergia la ambrozie a făcut primele victime

Articolul următor

Tramadolul, risc crescut de hipoglicemie

Articole în trending